winnaar mail en win actie

Klanten pinnen graag en vaker als zij bij het pinnen meteen een betaalautomaat zien. Daarom is het handig om meer dan één terminal te hebben. Dave Loman van Verkade AGF deed mee met een mail&winactie van de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen en won daarmee een tweede betaalautomaat. Hij koos voor een mobiele contactloze automaat, die hij heel goed kan gebruiken voor zijn maaltijdservice, maar die ook goed van pas komt in de winkel.

Loman schafte onlangs zelf al een nieuwe contactloze betaalautomaat aan. “Ideaal, dat contactloos betalen. Veel van onze klanten zijn minder dan 25 euro kwijt en hoeven dus alleen de pas bij de automaat te houden om te betalen. Dat gaat echt razendsnel. Ook voor onze oudere klanten is contactloos betalen een uitkomst. Zij vinden het soms lastig om op hun pincode te komen of deze goed in te voeren. Wij wijzen deze klanten altijd op de mogelijkheid om contactloos te betalen. Als ze dat eenmaal een keer hebben gedaan, dan blijven ze het vaak ook doen. Het is een stuk eenvoudiger voor ze en het scheelt ons veel tijd.”

Veiligheid
Bang dat er misbruik wordt gemaakt van zijn contactloos betalende (oudere) klanten is Loman niet. “Boven de 25 euro moet altijd de pincode ingevoerd worden en als er opgeteld voor 50 euro contactloos is betaald moet de pas en de pincode ingevoerd worden. Bij verlies of diefstal vergoedt de bank de schade. Gewoon goed op je spullen letten, zeg ik altijd. Dat geldt trouwens ook voor een portemonnee met contant geld.”

Tweede terminal broodnodig
Toen Verkade AGF overstapte op een contactloze betaalautomaat, kozen ze er vanwege de snelheid en robuustheid voor om een vaste betaalautomaat te nemen. Dat betekende echter wel dat ze hun betaalautomaat niet meer mee konden nemen als ze op pad gingen voor hun maaltijdservice. “Pas als je het niet meer hebt, weet je wat je mist. De klanten van onze maaltijdservice moesten ineens geld gaan halen om ons te kunnen betalen, niet handig dus. We waren zelf al aan het kijken naar een extra mobiele automaat, toen de mail&winactie voorbij kwam.

Korting extra terminal
Om het voor ondernemers aantrekkelijk te maken een extra betaalautomaat aan te schaffen bieden vier leveranciers – ICP, Paqar, Sepay en Wordline – een aantrekkelijke korting variërend van 49 euro tot 2 halen, 1 betalen (zie www.pinnenzakelijk.nl/hoewiljijpinnen).