Storingen

Storingen in het pinverkeer, ze komen helaas wel eens voor. Landelijk bekeken valt het aantal storingen overigens mee; in 2015 gingen minimaal 998 van de 1000 betaalpogingen in een keer goed. Maar hoe zorgt u er voor dat u niet net tot de gevallen behoort die wel geconfronteerd worden met een storing? En hoe zorgt u ervoor dat een eventuele storing zo snel mogelijk verholpen wordt?

  1. Kies een keurmerkverbinding voor pinnen
    U hebt minder last van storingen als u gebruik maakt van een door de Betaalvereniging gecertificeerd netwerk.
  2. Bezuinig niet op het servicecontract
    Uw storingen zijn sneller opgelost met een goed servicecontract bij uw betaalautomaat.
  3. Maak gebruik van een dubbel netwerk
    Wilt u helemaal op zeker spelen, kies dan voor een datacomverbinding met back-up. Uw terminal wordt automatisch verbonden met een tweede netwerk zodra er in uw eerste netwerk een storing plaats heeft.

Op www.checkout.nl/storingen vindt u alles wat u moet weten over de maatregelen die u zelf kunt nemen tegen storingen. U mag er vanuit gaan dat uw bank, uw transactieverwerker en uw terminalleverancier er alles aan doen om landelijke storingen te voorkomen. Pin hen daar gerust op vast!

pin_me_er_niet_op_vast