Hoe werkt retourpinnen?

Komt een klant een product terugbrengen? Of moet er borg worden terugbetaald? Dan kunt u met Retourpinnen het bedrag terugstorten op de rekening van de klant.

Retourpinnen is een omgekeerde pintransactie. Via Retourpinnen geeft u als ondernemer elektronisch geld terug aan uw klant. Uw klant stopt een betaalpas in een betaalautomaat en u stort het bedrag terug op de bankrekening die hoort bij de betaalpas die is gebruikt bij de retourpintransactie.

Net zoals u een pintransactie de volgende werkdag krijgt bijgeschreven op uw rekening, krijgt de consument via Retourpinnen het retourpinbedrag de eerstvolgende werkdag op zijn bankrekening. Een retourpintransactie op vrijdag of zaterdag wordt zodoende op maandag op de rekening van uw klant bijgeschreven. U geeft uw klant een ondertekende retourpinbon mee als bewijs dat het geld gegarandeerd naar hem onderweg is.

Retourpinnen is geschikt voor alle bankpassen. Wel is Retourpinnen alleen mogelijk voor aankopen die ook met een pas zijn afgerekend. Dat mag een andere pas zijn. Het is zodoende mogelijk dat iemand anders een product terugbrengt en zijn eigen betaalpas gebruikt voor de retourpintransactie.

Wilt u tot in detail weten hoe een retourpintransactie werkt voor uw onderneming en uw klant? Ga dan naar www.pin.nl/ondernemer/retourpinnen.

Klanten positief over Retourpinnen

Klanten zijn positief over de mogelijkheid van Retourpinnen. Aldus blijkt uit een representatief onderzoek, uitgevoerd door Multiscope in opdracht van Betaalvereniging Nederland en de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen in samenwerking met INretail. Download het onderzoek.

Bekijk ook de infographic waarin enkele resultaten van het onderzoek uitgelicht worden.

Ook Retourpinnen aanbieden? Lees wat u daarvoor moet doen.

Bookmark and Share