Contactloze betaalmiddelen

Op dit moment zijn meer dan 19 miljoen contactloze betaalinstrumenten (betaalpassen en telefoons met betaalapp) in omloop. De middelen waarmee klanten kunnen betalen, zijn te herkennen aan het logo voor contactloos betalen, dat er zo uitziet: contactloos-betalen-logo

Betaalpassen

De meeste banken hebben de betaalpassen van hun klanten inmiddels vervangen door betaalpassen die geschikt zijn voor contactloos betalen, of zijn daar nog mee bezig. Betaalpassen die geschikt zijn voor contactloos betalen zijn te herkennen aan het logo voor contactloos betalen.

Mobiele telefoons

Rabobank biedt de Rabo Wallet app aan (alleen geschikt voor de Samsung Galaxy S4 – OS versie 4.3 of hoger – of de Samsung Galaxy Note 3 – OS versie 4.4 of hoger- en voor KPN-klanten in het bezit van een nieuwe sim-kaart en een mobiel met een 4.4-versie van Android), waarmee (onder andere) contactloos betaald kan worden. Klanten van ING kunnen mobiel contactloos betalen met de Mobiel Betalen App (alleen voor Android-toestellen vanaf versie KitKat 4.4 mét NFC-chip). Klanten van ABN AMRO kunnen mobiel contactloos betalen met de ABN AMRO Wallet (alleen beschikbaar voor Android smartphones, versie 5.0 of hoger). Klanten SNS, ASN en Regiobank kunnen mobiel contactloos betalen met de mobiel betalen app (alleen voor Android-toestellen 5.0 of hoger).  Met de Vodafone wallet app, een prepaid betaaldienst van V PAY in samenwerking met Vodafone voor telefoons met NFC-technologie, kan ook contactloos betaald worden met mobiele telefoons. Voor telefoons zonder NFC biedt Vodafone de SmartPass aan, een sticker met NFC-chip voor op de telefoon.

Weten hoe een contactloze betaling met deze betaalmiddelen precies werkt? Bekijk de animatie en aanvullende informatie hier.

Contactloos betalen ook bij u in de zaak? Lees wat u nodig heeft om contactloze betalingen te kunnen accepteren.

Heeft u verder nog vragen? Kijk naar de veelgestelde vragen over contactloos betalen op pin.nl.

Bookmark and Share