Het aantal pintransacties in de supermarktbranche is de afgelopen jaren spectaculair gestegen: in negen jaar tijd maakt de branche een groei door van 441 miljoen (in 2004) naar 933 miljoen pintransacties (in 2012). Met de actie ‘Keihard voor 1 miljard’ werden supermarktklanten in december 2013 opgeroepen te pinnen in de supermarkt om zo voor het eind van het jaar de 1 miljard pintransacties te halen. Met succes!

Pinnen voor schoolmaaltijden in Afrika
Grote en kleine boodschappen. Wie met de pinpas betaalde in de supermarkt, steunde daarmee ook het goede doel. Omdat de 1 miljard voor Kerst werd gehaald stuurde Maestro via het Wereldvoedselprogramma van de Verenigde Naties 150.000 maaltijden naar schoolkinderen.

Promotietour door het land
In totaal haakten 37 individuele supermarkten in op de actie (voornamelijk supermarkten met het Super Supermarkt Keurmerk). Zij deden mee aan een estafette-actie, waarbij pinnende klanten een uur lang werden beloond met een cadeautje. Ter plaatse viel ook steeds een lokale hoofdprijs (een gratis boodschappenpakket) en stelde de ondernemer levensmiddelen ter beschikking aan een lokaal goed doel.

Bookmark and Share