Pinambassadeurs

Hoe gaan andere ondernemers om met de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van pinnen? Pinambassadeurs uit verschillende branches delen hun ervaringen.

Pinambassadeur Irma van Diepen

Van den Hurk Kookwinkel Eersel

Irma van Diepen_10_07_2015 700px
Irma van Diepen gelooft in de kracht van haar winkel (sinds 1904) gevestigd in Eersel, 17 kilometer ten zuidwesten van Eindhoven. Liever investeren in klantencontact, service en extra’s dan de concurrentie aangaan met online grootmachten. De sfeer is een combinatie van Brabants gezellig en professioneel klantgericht. De strategie werkt, klanten komen hier graag over de vloer. Ook na sluitingstijd als Irma een kookworkshop of proeverij organiseert. Bij Van den Hurk kan sinds kort contactloos worden betaald. Lees meer.

Pinambassadeur Franny van Linschoten

Keurslager Van Linschoten Rotterdam

keurslager Van Linschoten

Sinds begin september hebben alle 550 Keurslagers in Nederland een terminal die geschikt is voor contactloze betalingen. Maar bij Keurslager Van Linschoten in Rotterdam kan het al veel langer. ‘Wij houden van snel’, aldus Franny van Linschoten. ‘Een andere belangrijke reden is dat we ons als moderne slager willen profileren. Voorop willen lopen. “Bij de slager kan het al”, dat hoor ik klanten graag zeggen.’ Lees meer.

Pinambassadeur John van Holst

Cafetaria Eethuis Van Holst

VanHolst_potret

 

 

 

 

 

 

 

In Cafetaria Eethuis Van Holst in Dongen doen ze er alles aan om klanten te laten pinnen. Bij elke kassa – het zijn er drie – staat de betaalautomaat goed in het zicht. Ook stickers op de winkelruit en de vitrine attenderen klanten op de mogelijkheid om te pinnen. ‘En op alle menukaarten staat dat we de voorkeur geven aan pinnen in plaats van contante betalingen’, aldus John van Holst. En niet zonder succes. Inmiddels betaalt nog slechts een derde van de klanten contant.’ Lees meer.
Bookmark and Share